4 sfaturi pentru sanatatea ochilor

4 sfaturi pentru sanatatea ochilor
Iata patru trucuri care te ajuta sa ai ochi mai sanatosi.

1. Mareste-ti aportul de antioxidanti

Mai multe studii au aratat ca persoanele care au un nivel redus de antioxidanti in organism au un risc mai mare de a se alege cu degenerescenta maculara. Iar printre antioxidantii care par a proteja in mod deosebit ochii de aceasta afectiune se numara vitamina C (din citrice, kiwi, broccoli), vitamina E (uleiuri vegetale, nuci si avocado) si luteina si zeaxantina – nutrienti care abunda in legume cu frunze verzi (spanac, varza kale).

Deocamdata nu se stie in mod cert cum iti protejeaza ochii acesti antioxidanti, dar specialistii banuiesc ca se acumuleaza in retina, unde combat radicalii liberi – compusi care deterioreaza celulele prin privarea lor de oxigen. In plus, luteina si zeaxantina pot actiona ca ochelari de soare naturali, ajutand la formarea pigmentului macular – un fel de filtru care blocheaza unele raze solare.

Fii la curent:  Tratamentele corporale ale clinicii Bioestetika.ro sunt pentru femei si barbati, deopotriva

2. Consuma oua (intregi)

Galbenusurile sunt de asemenea bogate in luteina si zeaxantina, dar multi oameni le evita din cauza temerilor legate de colesterol. Mai multe cercetari conduse de Thomas Wilson, profesor in cadrul Universitatii Massachusetts-Lowell, au aratat insa ca persoanele care au consumat zilnic oua, doua pe zi chiar, si-au sporit semnificativ cantitatea de luteina si zeaxantina, fara sa aiba parte si de o marire a nivelului colesterolului „rau” (LDL).

Daca medicul tau nu iti impune restrictii la acest aliment, poti consuma unul pe zi (un galbenus mare are cam 200 de miligrame de colesterol. Asociatia Americana a Inimii recomanda limitarea aportului de colesterol la 300 de miligrame zilnic). Poti amesteca oul cu spanac, pentru si mai multi nutrienti benefici sanatatii ochilor.

Fii la curent:  Beneficii ale aparatelor dentare pentru copii

3. Mananca peste gras

O analiza ale carei concluzii au fost date publicitatii recent, realizata pe baza a noua studii ce au inclus mai mult de 88.000 de participanti, a aratat ca persoanele care consumau cel putin doua portii de peste gras pe saptamana (somon, sardine, macrou, hering, pastrav) aveau un risc cu o treime mai mic de a dezvolta degenerescenta maculara avansata.

Si asta deoarece acizii grasi omega-3, care se gasesc din abundenta in pestele gras, sunt componenti-cheie ai celulelor din retina. Acidul gras DHA se gaseste in concentratii mai mari in retina, fata de oricare alta zona a corpului si de aceea un deficit in acest sens poate declansa boala.

Fii la curent:  Acordarea primului ajutor poate face diferenta intre viata si moarte

In plus, crustaceele, cum ar fi stridiile sau crabii, ofera cantitati mari de zinc – un alt nutrient care se gaseste in retina si care te poate proteja de afectiunea mentionata.

4. Ia in considerare un supliment

Desi este bine ca toti nutrientii sa ii oferi organismului printr-o alimentatie variata si echilibrata, daca ai factori de risc in ceea ce priveste degenerescenta maculara legata de varsta (cum ar fi istoricul familial) este bine sa intrebi un oftalmolog despre ce supliment sa iei (de preferat este unul care sa contina circa 10 miligrame de luteina, 2 miligrame de zeaxantina si acizii grasi DHA si EPA – un gram in total).

Acorda un vot